یئرالما یومورتا استریت فودی

غلامحسین بیگجه خانی | استاد بلامنازع آواز
غلامحسین بیگجه خانی | استاد بلامنازع تار
اسفند 6, 1399
نگاهی نو به معماری خانه های تبریز
نگاهی نو به معماری خانه های تبریز
اسفند 6, 1399
نمایش همه
یئرالما یومورتا استریت فودی لذیذ در آذربایجان

یئرالما یومورتا استریت فودی لذیذ در آذربایجان

استریت فودها و یا غذاهای خیابانی، شاید در گذشته اقشار کم در آمد جامعه را هدف قرار می دادند ولی امروزه، با توجه به زمان کمتر تهیه شدن، سالم تر و تازه تر بودن و امکان مشاهده فرآیند تهیه شدن غذا تبدیل به رقیب سرسخت فست فود ها و کبابی ها شده اند. امروزه، مخاطب این غذای خوشمزه خیابانی دانشجویان، خانواده ها و حتی توریست ها هستند. شاید همین ارزان و سالم بودن علت محبوب تر شدن استریت فودها علی الخصوص یرالما یومورتا برای توریست ها بوده باشد. همین که با صرف هزینه های پایین بتوانید غذاهای محلی هر منطقه را بچشید، خیلی خوب نیست؟!

«یئرالما یومورتا» یکی از استریت فودهای محبوبی است که در بسیاری شهر های آذربایجان همچون. تبریز، ارومیه، مرند و … می توانید آن را تهیه کنید. اگر به آذربایجان سفر کنید در منطقه های تفریحی و پر تجمع، یئرالما یومورتا فروشی هایی را خواهید دید که روی قاری مشغول پیچیدن لقمه های لذیذی هستند که مواد اصلی آن ها را سیب زمینی و تخم مرغ تشکیل می دهد.

در سفرتان به تبریز، سری به «شاه گؤلو» و یا خیابان «شهناز» قدیم (شریعتی) بزنید. در کنار بلال پز هایی که با صدای بلند صدا می زنند: «مکه دیر! مکه!» یئرالما یومورتا فروشی هایی را نیز خواهید دید که می توانید با کمتر از 8 تومن غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات تهیه کنید. اگر در زمستان سفر می کنید، گزینه های انتخابی تان بیشتر هم می شود! بپیچید داخل پیاده راه پاساژ، تربیت، ارک و … بهشتی در کنار خیابان ها برپاست که بو و عطر خوش ادویه ها و بخار و گرمای آن ها، از یاد و خاطتان نخواهد رفت.

یئرالما یومورتاچی ها معمولا بسیار خونگرم و مهمان نوازند، خواهید دید که این غذای ساده و ارزان را چگونه با کلی حوصله و دقت برایتان آماده خواهند کرد. سنگک و یا لواشی را پهن می کنند. با یک کره قالبی کوچک روی نان را می پوشانند. سیب زمینی ها را گوشت کوب کرده و روی نان می گذارند. حالا نوبت تخم مرغ است. می توانید یئرالما یومورتای مخصوص سفارش داده و از یرالما یومورتاچی بخواهید تا لقمه تان را با دو تخم مرغ تهیه کند. پس از اتمام این مراحل، نمک، فلفل و نعناع برای برطرف کردن سردی به مواد اضافه می شود. اگر دوست داشتید می توانید درخواست کنید تا به لقمه تان خیارشور و سس سفید نیز اضافه کنند. اگر به آذربایجان سفر کردید و استریت فودهای این منطقه را چشیدید نظراتتان را برای ما بازگو کنید.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/topraq/public_html/wp-content/themes/betheme/includes/content-single.php on line 286
مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *